Ruim 6000 km door de parels van Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Sydney, Australië van EllenEnNiels - WaarBenJij.nu Ruim 6000 km door de parels van Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Sydney, Australië van EllenEnNiels - WaarBenJij.nu

Ruim 6000 km door de parels van Nieuw Zeeland

Door: Ellen & Niels

29 December 2016 | Australië, Sydney

We hebben na tien weken het prachtige Nieuw Zeeland achter ons gelaten. Onze camper ingeleverd en de backpack weer onder het stof vandaan getrokken. Wat hebben wij een heerlijke roadtrip gemaakt!

Vanuit Auckland helemaal naar de vuurtoren op het Noordelijkste puntje in Cape Reinga. Om vervolgens 6255 kilometer te reizen naar de springende dolfijnen bij de Catlins, het Zuidelijkste puntje van Nieuw Zeeland.

Reizen met een camper is pure vrijheid. Nooit meer op zoek naar vervoer van A naar B. Nooit meer op zoek naar een hostel om in te slapen. Alles bij de hand met een oppervlakte van slechts zes vierkante meter.

Onze hoogtepunten van Nieuw Zeeland (en ook enkele dieptepunten):

Eindelijk weer autorijden
Links rijden
Bijna iedere dag zelf koken
Een zware aardbeving overleven in Kaikoura
Gered worden door een helikopter
Normaal brood eten met hagelslag uit Indonesië en pindakaas uit Nieuw Zeeland
60 kilometer achter elkaar over een gravel road rijden
Riviertjes die net iets te diep zijn oversteken met onze camper
Barbecuen met onze eigen kolenBBQ
Weerzien van onze ouders aan de andere kant van de wereld
Wijntour in de Gibston vallei
Parachutespringen op 5 km hoogte bij Mount Cook en Franz Josef Glacier
Urenlang over wegen rijden zonder ook maar iemand tegen te komen
Kajakken tussen de zeehonden in Kaikoura
Fish & Chips afhaalmaaltijden halen
50 kilometer Mountainbiking in Hokitika
Paardrijden door de Cardrona vallei
Cruise maken door Milford Sound
Dolfijnen zien springen door de golven bij de Catlins
Raften op een wilde rivier in Rotorua met een drop van een zeven meter hoge waterval
Lange wandelingen maken naar watervallen, gletsjers of prachtige uitzichtpunten
Tour de chocoladefabriek van Cadbury World in Dunedin
Oneindige sterrenhemels
Een stroopwafel eten in Greymouth
Zeldzame geelhoofd pinguïns spotten bij Moeraki
Kerst vieren op een camping zonder familie en vrienden
Op tweede kerstdag een uurtje bootcampen op eigen initiatief (3 dagen spierpijn)

Het einde van 2016 nadert… En daarom zijn we nu in Sydney om hier te genieten van het prachtige vuurwerk en het nieuwe jaar flink te vieren. Proost!

Vanuit hier wensen we jullie het beste voor 2017. Veel gezondheid, geluk en veilige reiskilometers!

Groeten Ellen & Niels

Landen Hongkong - Maleisië - Indonesië - Nieuw Zeeland - Australië
Reisdagen: 14-07-2016 t/m 28-12-2016 (167 dagen)

“Follow your dreams”

• 29 December 2016 - 07:07

Diewertje:

Klinkt weer super!! Heel veel plezier in Sydney, proost op het volgende jaar vol avonturen;) xxxx

• 29 December 2016 - 08:24

Fanny:

Man o man wat een prachtige avonturen.
    Geniet van wat nog komen gaat. We denken aan jullie! Het is al weer bijna een jaar geleden dat ik op oudejaarsavond bij jullie uit mijn broek scheurde ;-)

Liefs xx

• 30 December 2016 - 01:46

Ineke :

Hoi duitjes,

Wat hebberm Jullie veel spannende dingen gedaan in Nieuw Zeeland.
    De adrenaline heeft daardoor veel door jullie lijven heen gegierd.
    Jullie deden en zagen natuurlijk veel meer dan wat je nu hebt opgeschreven.
    Nieuw Zeeland is namelijk ONBESCHRIJVELIJK mooi en veelzijdige zeker qua NATUUR en Wildlife.
    Geen wonder dat je extra geniet van de springende DOLFIJNE en aandoenlijke zeldzame Yellow eye pinguïns.
    Fijn dat jullie zo genoten hebben van de vrijheid met jullie camper(s).
    Zeker na de bevrijding uit het aardbevingsgebied waar jullie al bijna eerst alweer veilig en wel gered werden.
    En bijna direct hebben Verwerkt door het opte schrijven (heel knap ).Ook aangewerkt om de vrijheid en vervolg van jullie rondtrip jn NZ op te pakken.
    Heel veel plezier in Sydney en Proost zeker op veilige kilometer en verder natuurlijk gezondheid en heel veel geluk en liefde in het nieuwe jaar. Geniet van elkaar. Liefs Ineke xxxxxx knuffel voor beide doei.

• 30 December 2016 - 07:15

Inge:

Wauw Ellen en Niels! En wat fijn dat er weer een verhaal is (vind ze erg leuk om te lezen namelijk